Ollaan treenattu, eikä olla kuoltukaan. Agissa ei oikeestaan mitään muuta, kuin edelleenkin omistajan väsymys ja masennus. Tokossa vähän iloisempaa, seuraamisessa huonot käännöksen välillä ja kontakti rakoilee. Eli ei tavallista huonompaa tai parempaa missään.

Ensi viikolla meillä onkin sitten edessä kaksi tokokoetta. Ollaan siis ees toisesta menossa hakemaan se ykkönen. Sitten AVOon. Jos me ei sitä kummastakaan saada, vielä muutama koe, jos ei sittenkään niin tulee "maksimaalisen megavitutuksen multihuipennus". Niin kai se sitten on.

Joo, siis kyllähän mä rakastan tota mun juuri-liian-isoa-lagottoani, vaikka en siltä aina kuulostaisikaan. Mulle on tota kunnianhimoa jostain vaan periytynyt niin vietävästi ja tulee masennus, kun koira enkä minä täytä sitä tarvetta.

Lagottopäivillä käytiin myös ja klubishowssa, jossa oltiin ainoat luokassamme, joita ei sijoitettu, eli viidensiä. Tosiasia on se, että toi koira ei vaan kuulu näyttelykehään, kuten en minäkään. Tiedän, että oma negatiivisuus saa koiraan saman reaktion, mutta enhän mä pysty itseäni pakottaa pitämään jostain, jos en vaan pidä. Gemma sai arvostelussa lähinnä hauskimman lauseen ikinä: "kauttaltaan melko litteä koira". Nauroin sitä kentälläkin. Se on sellainen lätyskä, eikä sen luut voi muuksi muuttua. Onhan se massaa saanut lisää, mutta ei sen perusmuoto voi muuttua noin vaan. Mutta muohan se ei haittaa.

Sitten katselin niitä lagottoja siellä, Gemma oli kyllä yksi jättiläinen, vaikka ei se olekaan kuin 44cm. Suurin osa oli ehkä n. 42cm ja pienimmät 40. Gemman veljen omistajan tyttären (kissan koiran) koira 5kk pentu Dea, oli kyllä söpö tapaus, sellainen minilagotto, eikä luultavasti kasvakaan, kuin 40cm. Miksi mulle siunaantuu ne lagotot, jotka estää jollain tavalla agilityssa kisaamisen. En todellakaan tiedä. Mutta, kuten toitotan usein, todella usein, mulle ei lagottoa enää tule, ainakaan pitkiin aikoihin. Seuraava koirarotu on jo päätetty ja siihen kuluu 2-4 vuotta ennenkuin toista edes hankin. Ja päätinhän mä tässä, että helkkari, Geimssiksestähän tulee tokovalio!